Praktische informatie

Informatie over de trainingen

Bent u 55 jaar of ouder dan kunt u meedoen aan onze trainingen. Ook als  u lichamelijke klachten heeft. Wel is het belangrijk dat u zonder stok kunt lopen. Kom gewoon naar de training bij u in de buurt en u kunt het uitproberen. U hoeft zich niet van tevoren op te geven, maar op de locatie vult u een aanmeldingsformulier in. Daarin geeft u aan welke klachten u heeft en wat uw contactgegevens zijn. Ook kunt u ons hiermee toestemming geven om u een enquête te sturen met vragen over de training en uw ervaren fitheid. 

Kleding

U hoeft geen speciale kleding aan te schaffen. Makkelijk zittende kleding met iets warms voor na afloop is genoeg. Sportschoenen zijn wenselijk maar niet verplicht.

Begeleiding

De trainingen worden meestal gegeven door een fysiotherapeut, soms door een professionele trainer met een andere sportachtergrond. Stagiaires kunnen helpen bij de training. De trainers kunnen aangepaste sport- en spel materialen gebruiken die veilig zijn in gebruik. 

Kosten

U kunt per keer betalen of een strippenkaart (11 keer) kopen die onbeperkt geldig is. De kosten per training variëren van € 3 tot € 5 euro per keer. Bij aanschaf van een strippenkaart is de elfde keer gratis. Bij sommige locaties betalen mensen met een minima-pas minder per training.
Wanneer u niet meedoet, hoeft u ook niet te betalen.

“Je hoeft je niet af te melden als je geen tijd of zin hebt. Dat is fijn. het gekke is, je gaat juist vaker”.

De inhoud van de training

We starten met een gezamenlijke warming-up: we maken de spieren los en werken aan conditie. Daarna doen we drie verschillende activiteiten, 15 minuten balans en coördinatie, 15 minuten  spierkracht en lenigheid en 15 minuten sport en spel. We doen steeds verschillende sport- en spelactiviteiten. We sluiten af met een cooling down.

Na de training

Na afloop kunt of thee of koffie drinken met elkaar.

“We drinken na afloop vaak koffie met elkaar. Heerlijk op het terras. Het mag hè, hier moet niets”.

Klik hier voor een impressie